kurtistr.blog.cz

Rozpis levelov

12. april 2009 at 21:51 | Sonia
Každá správna hra typu Tomb Raider sa skladá z nejakých tých levelov. Prvý diel TR ich obsahuje 15 a mojím skromným úmyslom je trochu vám ich osvetliť:

1. CAVES (Jaskyne):

Lara bola Natlou dokopaná vydať sa do Peru, do nehostinných horských priesmykov a tam kdesi hľadať Qualopecovu hrobku. A tak sa dostáva do istej peruánskej jaskyne, za sebou má ťažké dvere (zavreté, zahasprované a zalepené sekundovým lepidlom) a pred sebou akurát cestu vyšliapanú vlčími labkami.

Lara sa prežehná a vyráža na prieskum. Niežeby bolo čo skúmať: tento level tvorí pár priestranstiev s vlkmi, netopiermi a jedným medvedíkom z Bogoty, ktorý má pravdepodobne v bruchu drogy, ale keďže Lara za ním nerada lezie, nemôže sa o tom presvedčiť.

Pokiaľ nebudete očumovať každú snehovú vločku, o 10 minút môžete byť na konci.

Secrety: 3

2. CITY OF VILCABAMBA (Mesto Vilcabamba):

Pretože Inkovia boli iste veľmi hanblivý a bojazlivý národ, svoje mesto zahrabali kdesi do hĺbok týchto jaskýň. (Niet divu, že im to tam skrachovalo: ktorý dodávateľ potravín či hocičoho iného by sa plahočil cez divé šelmy a podobné veci?)

Pozastavme sa pri slove "mesto": pozostáva z niekoľkých kamenno-dreveno-lebkových budov a jedného otvoru s vodou, kde si Lara prvý raz môže vyskúšať, že ostávať pod hladinou aj vtedy, keď merač vzduchu je dávno minutý, NIE je dobrý nápad.

Druhú časť levelu tvorí jeden masívne sa tváriaci chrám strážený vlkmi a slúžiaci jedine na to, aby sa ním Lara preplietla do tretej úrovne.

Secrety: 3

3. THE LOST VALLEY (Stratené údolie):

Po tom, ako padnete do rieky, ktorá vás zúrivo vypľuje do ľadovcového jazierka, sa buď otočíte a pár hodín budete zúrivo nadávať na hlúpe spodné prúdy, alebo sa vydáte hlbšie do jaskyne, aby ste zrazu vpadli do údolia plného zmutovaných prasličiek, velociraptorov a nejakého toho T-Rexa. Nič zvláštne, prehistorický svet iste prežil po nejakej náhodnej radiácii.

Pretože TR nie je infantilná skákačka, paralalne s infantilným skákaním musíte hľadať trojicu ozubených kolies, ktoré ktosi (tipujem T-Rexa) násilím odcudzil a porozhadzoval po celom údolí, potom ich víťazoslávne zasunúť do rozbitého mechanizmu a z mohutnej riavy vyrobiť ledva tečúcu stružku.

Samozrejme, za teraz sprístupneným vodopádom je cestra do Qualopecovej hrobky. How easy.

Secrety: 5

4. TOMB OF QUALOPEC (Qualopecova hrobka)

Lara na sto honov vyňuchala prítomnosť Scionu, a tak sa nedočkavo vyberie rovno za nosom, aby prebúrala dvere a čórla tento vzácny artefakt, ale po ceste ju zaplácne guľa.

Po LOAD-e sa tvári, že už má viac rozumu a vezme to okľukou, ktorá pozostáva z troch chodbičiek, pričom každá z nich vyústi do nejakej tej hádanky. Po ich vyriešení sa Lara konečne dostáva k Scionu, ktorý si nenápadne skryje za podväzkový pás a ujde späť do Strateného údolia. Tam si pokecá s Larsonom, spôsobí mu menšiu fraktúru lebky a vyplahočí sa do Grécka.

Secrety: 3

5. ST. FRANCIS´ FOLLY (Šialenstvo svätého Františka)

Grécko je krajina obľubujúca rozmanitosť techník využívaných v architektúre (v skutočnosti tejto vete nerozumie ani autorka, ale znie to dobre). A tak, keď vleziete do gréckeho chrámu, po niekoľkých úvodných miestnostiach s levmi, krokodílmi a gorilami vás čaká hlbočizná miestnosť s podivne usporiadanými plošinkami a štvorica miestností, kde musíte získať kľúčik a s nimi nasledovne odomknúť dvere úplne naspodu.

Atlas, Neptún, Damocles a Thor si na Laru prichystali nemilé prekvapenia, preto sa oplatí mať klávesu LOAD vždy v strehu.

Secrety: 4

6. COLOSSEUM (Koloseum)

Nuž, Koloseum je proste Koloseum, so sprievodným hľadiskom, klietkami pre zvieratá, zvieratami a cisárskou lóžou. Toto všetko vás v tomto leveli čaká, plus Pierre DuPont, ktorý si naivne namýšľa, že vyzerá ako staroveký gladiátor. Jo, jasne, Pierre. Už ti chýba len bedrová rúška.

Secrety: 3

7. PALACE MIDAS (Midasov palác)

Keďže Midas bol rozhodne namyslený maňas, okrem toho, že svojím dotykom menil veci na zlato, vystaval si prepchový domák, nasadil doň nejaké tie gorily a krokodíly ako bodyguardov a napokon sa zmenil na kus šutra. Krásne vyhliadky, ibaže chudák Midas nerátal s Larou Croft, ktorá sa prehnala palácom ako smršť, ukradla tri umne poschovávané olovené šutre a na upadnutej Midasovej ruke ich pretransformovala na zlaté ingoty (ale ktovie, či to vážne bolo zlato, možno Midas použil len žltý lak na vlasy).

Po úspešnej premene šutrov na zlato ich možno nahádzať do schránok a pokračovať v ceste. How useful.

Secrety: 3

8. CISTERN (Nádrž)

Lara sa dostáva do gréckych kanálov, samozrejme, vykopaných v trochu väčšom merítku, než sme zvyknutí tu. A keďže by bolo trestuhodným mrhaním priestorom, keby sa nádrže skladali iba z holých tunelov s nejakou tou krysou, hlavnú os levelu tvorí rozsiahla zazelenalá miestnosť s veľkým bazénom a chodbami, z ktorých sa to všetko odvíja ďalej a s dverami, ktoré treba pootvárať. Nuž, užite si prieskum.

Secrety: 3

9. TOMB OF TIHOCAN (Tihocanova hrobka)

Tihocanova hrobka je rovnako chladný, zazelenalý a premokajúci systém plesnivých tunelov, akými ste sa prepletali už v Nádrži, za dôraznejšiu zmienku stojí potom až jedna masívna jaskyňa naplnená asi do polovice vodou, ktorou sa doplavíte k honosnému (zazelenalému) Tihocanovmu chrámu - hrobke.

Vchod stráži dvojica kentaurov a Scion v chráme Pierre, ale po ich rýchlej likvidácii si môžeme užiť Larine halucinácie po spojení dvoch kusov artefaktu - a hor sa do slnkom rozpáleného Egypta!

Secrety: 2

10. CITY OF KHAMOON (Mesto Khamoon)

Egypťania vždy vedeli, čo, prečo a ako to robia (s výnimkou prípadov, kedy to ani len netušili), a i toto mesto je dôkazom: je vybudované veľmi dômyselne a strávite tu pár dlhších chvíľ v sprievode obligátnych múmii, čiernych panterov a krokodílov (zdraví strýčko Sobek).

Cieľ? Veľmi jednoduchý - dostať sa do ďalšieho levelu.

Secrety: 3

11. OBELISK OF KHAMOON (Khamoonsky obelisk)

Ako už názov napovedá, level sa točí okolo jedného masívneho obelisku, ku ktorému vedú 4 mosty: tie musí Lara najskôr pákami spustiť a potom zo schránok v obelisku čórnuť štvoricu vzácnych artefaktov. (Vidíte, ako veľa sa dá vyťažiť z dvojice slovíčok?)

Samozrejme, páky sú porozhadzované po celom leveli a Lara bude musieť veľa loziť hore-dolu, aby túto vcelku nelineárnu trasu prekonala. Po získaní artefaktov sa treba dostať späť do predošlého levelu, nahádzať ich do menšieho obelisku na nádvorí so sfingou a hurá do:

Secrety: 3

12. SANCTUARY OF THE SCION (Svätyňa Scionu)

Tu možno tí Egypťania ani tak nevedeli, čo robia, lebo uznajte, narvať jednu obrovitánsku sfingu do tmavej jaskyne plnej plošiniek a lietajúcich príšer je dosť zvláštny spôsob zabíjania času; naviac, po sfingou je ďalšia jaskyňa, tentoraz zatopená a s dvojicou prerastených sôch.

Čo sa týka sfingy, cieľ je jasný: zohnať dva Anch kľúče, otvoriť dvere medziu labami sfingy; od sôch sa už proste doplavíte k Scionu a Larsonovi - čo s Larsonom, to je jasné...

Secrety: 1

13. NATLA´S MINES (Natline bane)

Natla si na Laru počkala, s pomocou svojich pomocníkov jej Scion odcudzila a kamsi sa vyparila. Ibaže Lara sa vyparila za ňou, takže napokon sa ocitáte v systéme kamenných tunelov, ktoré Natla vykopala, aby sa dostala do Atlantídy.

Prvotným cieľom je prežiť - nastupujú hromady zradne sa valiacich gúľ cez úuku chodbičku a žeravá láva; v druhom rade si treba šikovne zohnať svoje zbrane a postupne Natliných bodyguardov zlikvidovať. A potom sa už, ani nevedno ako, ocitáte priamo v Atlantíde.

Secrety: 3

14. ATLANTIS (Atlantída)

Okrem toho, že neustále šplháte cez rozličné úseky nahor skrz tento podivuhodný komín, občas si zastrieľate do veľkého množstva lávových príšer. A to je vlastne aj všetko, ozvláštetním je akurát legendárna Larina kópia, napodobňujúca všetky jej pohyby, čo sa jej aj stane osudným. (Tak jej treba, za každých okolností treba byť originálny, či už bojujete o život alebo šúpete zemiaky.)

Secrety: 3

15. THE GREAT PYRAMID (Veľká pyramída)

Po tom, ako sa Lara vyšplhala nahor, stretla sa s Natlou, chvíľu pokecali a následne obe skočili šípku späť dole, ale Lara bola nešikovnejšia, zachytila sa za spodky a bola vystrelená na plošinku, kde sa práve vyliahol rozkošný beznohý mutant o veľkosti hlavy našej fyzikárky, keď sa naštve (verte, že je DOSŤ veľký!).

Po pár hodinkách ho zneškodníte, a potom čaká už len drobný hafec hádaniek, spletitých chodieb a pascí. Za tým všetkým bude boj s okrídlenou Natlou páliacou firebally a únik z rozsypávajúcej sa pyramídy detská hračka.

A prvý TR je KO!

Secrety: 3
 

Be the first one to judge this article.

Comments

1 natla natla | Web | 16. april 2009 at 7:37 | React

krásně napsané!! skvělý článek!!

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement