kurtistr.blog.cz

Všeobecné info

5. april 2009 at 21:35 | Sonia
Kde bolo, tam bolo (ale v skutočnosti nebolo, pretože TR bol vytvorený iba v PC, nech si už fanúšikovia myslia čokoľvek), istý človek, volal sa Toby Gard, robil pravdepodobne to, čo vždy, keď sa mu do hlavy - inak pomerne prázdnej - dostala istá myšlienka. Pravdepodobne si pomyslel niečo v štýle:

Safra, ten trh s PC hrami je strašne pofidérny, ak nerátam Prince of Persia. A vlastne... prečo nevymyslieť niečo v tom štýle? Samozrejme, 3D?

A tak si Toby vzal košíček, na hlavu si uviazal svoju červenú šiltovku a vyrazil do hlavného sídla organizácie CORE DESIGN, kde si sadol k PC a v nejakom úžasnom editore začal tvoriť.
Písal sa rok 1996.

Toby najskôr myslel na muža - diskriminácia ako vyšitá, ale čo chcete od chlapa - ale potom si tak povedal (možno nie sám, ale na iných ľuďoch momentálne nezáleží), že to, čo by chcel v hre využiť: inteligenciu, mrštnosť, rýchlosť, nedosiahnu muži ani o milión rokov, a tak si vytvoril v hlave obrázok ženy. Yup, trefa do čierneho!

No a tak Toby tvoril a tvoril, až napokon skoro niečo stvoril - a medzitým sa pri objeme Larinho hrudníku preťukol, ale tých 150% tam už ostalo (ale čo chcete od chlapa). A potom už dotvoril nejakú tú krajinku, hádanky, nepriateľov - samé dobré nápady, teda, Tony, vtedy si ešte za čosi stál! - a TR1 bol na svete. Poďme sa naň pozrieť.
* * *

"Som Natla. Jacqueline Natla (parafráza)."
Čumela na to čudo v notebooku a premýšľala, či sa tá ženská nezbláznila. Páni, ona od nej chce, aby sa ťahala kamsi do Peru a v hrobke akéhosi blázna Qualopeca hľadala Scion, nech už je to čokoľvek? No teda. Ale fajn - Lara Croft sa nedá.
Lara je hlavnou postavou Tomb Raider: Featuring Lara Croft (prekvápko). A Natla je, ako sa aspoň tvári, serióznou obchodníčkou, ktorá pri každodennej prechádzke v peruánskych horách stratila istý prevzácny artefakt z dávnych dôb. Čo Lara vraví na hodenú rukavicu?

Berie ju, a vyráža do Peru, kde sa sem-tam nechá zapichnúť šípom alebo zakúsnuť vlkom, ale it happens. A keď z Qualopecovej hrobky čórne ten Scion a po menšej konfrontácii s Larsonom (Natlin poskok) sa o Jacqueline dozvedá kapku viac, preflákne sa ešte cez Grécko, Egypt a Atlantídu, aby cestou získala celý Scion, znovu ho stratila, našla, zničila a aby napokon zneškodnila samotnú Natlu. Prečo?

Teda, aj vy by ste nechávali žiť čosi tisícky rokov staré, čo kedysi tvorilo časť vládnuceho triumvirátu Atlantídy? Chcelo to využiť Scion na tvorbu akejsi divnej novej - a hlavne zmutovanej generácie a aby to mohlo obnoviť svoje plány, trpezlivo čakalo, kým sa nezjaví ktosi schopnejší, teda Lara (škoda, že Natla nikdy nepočula o mojej fyzikárke)?

Ak odpoviete áno - jú, vy ste masochisti. Kam som odložila tú zvieraciu kazajku? (Kanárikovo žltú, tá sa vám bude páčiť.)
* * *

Žáner:
- dobrodružná adventúra

Minimálne požiadavky:
- MS DOS 5.0 alebo vyšší
- Windows 95 DOS
(ale dá sa nejako pustiť i na XP)
- Pentium 60 (P90 doporučené)
- 8MB RAM
- 2x CD-ROM mechanika
- podporuje väčšinu grafických kariet

Vývojár/výrobca:
Core Design/Eidos

Platformy:
- PC CD-ROM
- PlayStation
- SEGA Saturn

Hudba:
- Nathan McCree
- Martin Iveson

Irelevantný Soniin názor (Kurtistr nie je k dispozícii):
- jednoznačne 10/10, nech už je grafika akokoľvek zastaralá

(Bližšie informácie k prípadným nezrozumiteľným názvom či menám v texte sa dozviete v článkoch Rozpis levelov a Charaktery.)
 

Be the first one to judge this article.

Comments

1 natla natla | Web | 6. april 2009 at 9:12 | React

bezva článek!!!

2 kalak kalak | Web | 11. april 2009 at 19:22 | React

pěkné

3 Pink-Sun Pink-Sun | Email | Web | 12. april 2009 at 12:27 | React

Perfektně napsaný a zároveň i zábavný článek! :-) Pobavila jsem se a k tomu se i poučila ;-)

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement